ویژگیهای عینک آفتابی مناسب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 1150
نویسنده : elham

بنا به تعریف انجمن اپتومتری آمریکا یک عینک آفتابی مناسب باید دارای خصوصیات زیر باشد :
ماهیت نور و تصاویر را تغییر ندهد .
قادر باشد از شدت نور مرئی به میزان 90 – 75 درصد بکاهد .
شیشه های عینک باید بتواند اشعه ماورای بنفش خورشید را به میزان 100 – 99 در صد جذب کند .
رنگ شیشه ها ، سبز ، یا قهوه ای و یا خاکستری اند که رنگ خاکستری بر دیگر رنگها ارجح است .
عینک آفتابی باید کل فضای چشم و اطراف آنرا در صورت در برگیرد .
شیشه عینک نباید مات باشد .
توجه داشته باشید : که رنگ شیشه ها ربطی به کیفیت عینک ندارد . برخی از عینکهای آفتابی شیشه های آیئنه ای دارند که به خوبی می توانند شدت نور مرئی را کاهش داده ولی قادر به جذب کامل اشعه ماورای بنفش نیستند .
بعضی از عینکهای آفتابی به خصوص رنگ آبی روشن باعث صدمه به چشم می شوند . به این دلیل که مردمک در پشت این عینکها گشاد می شود و اگر عینک قادر به جذب مقادیر اشعه ماوراء بنفش نباشد مقدار زیادی از این اشعه وارد چشم شده به آن صدمه می زند .
فریم های نایلون یا کامپوزیت دوام بیشتری دارند ، فریم های سیمی انعطاف پذیرتر بوده و امکان تغییر شکل مناسب آنها وجود دارد .
عدسی های شیشه ای از نظر خواص فیزیک نور بهتر هستند و دیرتر خش می افتند .
عدسی های لاستیکی دیرتر می شکنند .
عینکهایی با رنگ های کهربایی یا زرد برای فعالیت در محیط های شفاف یا مه آلود مفید هستند این عینکها در ورزش هایی که نیاز به سرعت بالا دارند مانند اسکی مفید هستند .
عینکهای آفتابی آبی یا بنفش برای استفاده در هیچ شرایطی مناسب نیستند . زیرا کنستراست رنگ را کاملا از بین می برند تنها کاربردشان تبعیت از مد می باشد .
رنگ قهوه ای نیز درک درستی از رنگ ارائه نمی دهند .
عینکهای دودی یا خاکستری بهترین انتخاب برای رانندگی و مصرف عمومی هستند . با این عینکها درک عمق کمی مشکل ولی کنتراست بسیار خوبی دارند .
برای تشخیص کیفیت عینک می توانید آنرا در فاصله ای صحیح از چشم بگیرید و از داخل آن با یک چشم بسته به یک جسم مربع یا مستطیل شکل نگاه کنید و بعد عینک را آرام از یک ضلع به ضلع دیگر و سپس از بالابه پائین حرکت دهید ، اگر خطوط آن جسم راست و مستقیم بودند عینک عدسی های خوبی دارد ، اگر خطوط منحنی شدند به خصوص در مرکز عدسی ، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند





:: برچسب‌ها: ویژگیهای عینک آفتابی مناسب ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








یاد گرفتم که عشق با تمام عظمتش دو سه ماه بیشتر زنده نیست یاد گرفتم که عشق یعنی فاصله و فاصله یعنی دو خط موازی که هیچگاه به هم نمی رسند یاد گرفتم در عشق هیچکس به اندازه خودت وفادار نیست و یاد گرفتم هر چه عا شق تری ، تنهاتری salam be webloge man khosh oumadin omidvaram lahazate khubiro tu webam dashte bashin nazaratun ro baraye harche behtar shodane webam bedin

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان MODو آدرس trendy.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com